Jak napisać newsletter? – 5 kroków

Newsletter to jeden ze skuteczniejszych sposobów, który pozwala na pozyskiwanie klientów. Dzięki niemu zyskują oni przywiązanie do danej marki, co bardzo pozytywnie wpływa na ruch na stronie, a także na sprzedaż. Warto wiedzieć jak napisać newsletter i o czym pamiętać, aby osiągnął on sukces.

Newsletter – w jaki sposób napisać interesujące wiadomości?

Decydując się na newsletter, wysyła się subskrybentom najciekawsze contenty związane z firmą oraz promocjami. Dobrze napisany i przygotowany marketing mailowy może przynieść naprawdę spektakularne efekty.

Chociaż na taką praktykę jak newslettery decyduje się bardzo wiele firm, to wcale nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać. Pod uwagę trzeba wziąć kilka bardzo ważnych kwestii. Przede wszystkim temat musi być dobrze sformułowany i przyciągający. Ważną kwestią jest także call – to – action oraz ogólny styl dopasowany do różnych urządzeń. Trzeba też dobrze przemyśleć i rozplanować cały przekaz.

Pisząc newsletter można napotkać kilka pułapek, które obniżają jakość przekazu i mogą sprawić, że wiadomość trafi do spamu. Niektóre błędy mogą też doprowadzić do tego, że wysłana wiadomość będzie niezgodna z prawem. Warto więc zapoznać się z kilkoma przydatnymi wskazówkami.

Pierwszy krok – od czego zacząć?

Pisząc newsletter przede wszystkim trzeba zastanowić się jaki będzie jego cel. Pierwszy krok skutecznej kampanii to konkretne ustalenie po co w ogóle wysyłać wiadomość. Wbrew pozorom cele mogą być bardzo różne np. newsletter wysyła się, aby podnieść ogólne wyniki sprzedażowe, umocnić swoją pozycję na rynku, zwiększyć ilość odwiedzin na stronie, czy zwiększyć świadomość i poszerzyć wiedzę klientów.

Cele dla których rozpoczyna się kampanię i pisze newslettery powinien być jak najbardziej konkretny i dokładny. Ciężko zrealizować kilka celów na raz.

Drugi krok – właściwy tytuł

Jak już wspomniano wcześniej kluczem do sukcesu jest sformułowanie odpowiedniego tytułu. Powinien być krótki i zwięzły, a za razem intrygujący. Wiele zależy od branży i od odbiorców, do których newsletter powinien trafić.

Dobrym rozwiązaniem jest sformułowanie tytułu w formie pytania. Jest to dobry sposób na zaciekawienie potencjalnych klientów i skłonienie ich do otwarcia wiadomości. Mimo, że niektóre sformułowania wydają się dość oklepane, to ich skuteczność jest naprawdę duża.

Z drugiej strony nie można przesadzać i decydować się na te same, wciąż pojawiające się hasła, które zachęcają do klikania. Takie działanie może być odebrane jako próba oszustwa i mogą zniechęcić odbiorcę do ich otwarcia. Tytuł powinien być dobrze przemyślany.

Trzeci krok – poruszanie tylko najważniejszych kwestii

Aby newsletter był skuteczny i zaciekawił odbiorców, a także spełnił najważniejsze cele jego treść powinna dotyczyć tylko najważniejszych zagadnień. Taka forma wypowiedzi nie jest miejscem na snucie swoich przemyśleń i opinii. Nie powinien on także poruszać wątków, które w ogóle nie mają nic wspólnego z głównym tematem. Np. jeżeli nasza firma prowadzi działalność dotyczącą mebli to w wiadomości powinny być zawarte informacje dotyczące ściśle tego biznesu, a nie inne, poboczne wątki, czy kontrowersyjne tematy jak np. polityka.

Czwarty krok – dobrze dobrana grafika

Kolejnym elementem, którego nie można pominąć tworząc wartego uwagi newslettera jest dołączenie przemyślanej i wartej uwagi grafiki. Wiele badań przeprowadzonych na rynku dowodzi, że odbiorcy czytają jedynie 20% tekstu z newslettera. Dlatego bardzo dobrym rozwiązaniem jest zawarcie dodatkowej grafiki: zdjęć, czy infografiki, które ułatwią odbiór tekstu i zaciekawią czytelników, a także sprawią, że po jednym zerknięciu na treść dana osoba będzie mogła dowiedzieć się czego mniej więcej dotyczy tekst i zdecydować czy chce się z nim zapoznać.

Użycie dobrej jakościowo i przemyślanej grafiki, z pewnością pomoże odbiorcom przyswoić przekaz.

Piąty krok – Wrażenie, że wiadomość jest ważna

Bardzo ważną kwestią dotyczącą pisania newsletterów jest przekonanie odbiorcę, że dana wiadomość jest pilna i warto się z nią zapoznać od razu, nie odwlekać tego. W przeciwnym razie, odbiorca z bardzo dużą dozą prawdopodobieństwa po prostu nie wróci już do danej wiadomości.

Dobrym rozwiązaniem, aby ponaglić odbiorców i sprawić, że zapoznają się oni z wiadomością i zareagują na nią jak najszybciej jest wyznaczenie deadlinu, który będzie jasno wskazywał, do kiedy obowiązuje dana ofert lub jaki jest jej limit. Takie proste posunięcie zwykle naprawdę skutecznie działa.

O czym jeszcze warto pamiętać pisząc newsletter

Oprócz wyżej wymienionych kwestii pisząc newsletter warto zwrócić uwagę na kilka dodatkowych kwestii. Przede wszystkim forma wiadomości powinna być tradycyjna i bardzo zbliżona do popularnych teksów czy artykułów. Oznacza to, że wiadomość należy podzielić na wstąp, rozwinięcie oraz zakończenie.

Wszelkie kluczowe i najważniejsze dla przekazu informacje powinny się znajdować w górnej części wiadomości natomiast na końcu dobrze jest zawrzeć mniej ważne dane.

Oczywiście treść staje się bardziej atrakcyjna i przystępna, gdy jest podzielona na sekcje i bloki treściowe, a między nią wpięta jest grafika. Należy też zadbać o właściwy kontrast pomiędzy tekstem a tłem. Tak, aby cały przekaz był spójny i zachęcał do obioru.

Ważną wskazówką jest także to, aby docenić te osoby, które zdecydowały się na skorzystanie z newslettera. Często użytkownicy chcąc się uchronić przed spamem i zbyt dużą ilością wiadomości na skrzynce pocztowej nie decydują się na tego typu usługi. Dlatego dla tych, którzy mimo wszystko wyrazili chęć wzięcia udziału w newsletterze można np. utworzyć specjalne zniżki, bony urodzinowe, czy udostępni dostęp do treści, które normalnie są dostępne za opłatą. Możliwości jest naprawdę wiele.

Newsletter to to wciąż bardzo popularna i często wybierana forma pozwalająca dotrzeć do klientów. Aby jednak przyniosła ona przewidywane efekty i była satysfakcjonująca należy zadbać o kilka szczegółów. Przede wszystkim wiadomość powinna mieć właściwą formułę oraz przekaz pasujący do danej działalności i sformułowany w sposób zrozumiały i zachęcający dla czytelników. Pierwszym krokiem przed napisaniem newslettera jest sformułowanie konkretnego celu, dla zrealizowania, którego w ogóle decyduje się na takie działanie. Nie warto działać pochopnie i bez przemyślenia. To czy wiadomość nie wyląduje w koszu jest w przeważającej części zależne od tego jak zostanie utworzona. Powyższe wskazówki powinny pomóc i sprawić, że pisanie pierwszych newsletterów nie będzie trudne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy