Artykuł blogowy powinien przyciągnąć czytelnika atrakcyjnym tytułem zapowiadającym interesującą treść. Ciekawy tekst oraz odpowiednia forma wpisu pomoże nam zatrzymać czytelnika na stronie. Użytkownik często szuka ważnych informacji przy pomocy wyszukiwarki Google. Jeśli chcemy trafić do większej liczby użytkowników, koniecznie powinniśmy pisać teksty zgodnie z zasadami Seo. Przyjrzyjmy się, jak pisać artykuły blogowe, aby blog stał się popularny.
Artykuł na bloga – dobry content
Pisząc artykuł na bloga musimy być świadomi, jak ważny jest dobry content. Powody, dla których zakładamy blogi, są różne. Oto najczęstsze z nich:
- pasja do pisania;
- potrzeba dania upustu swoim emocjom;
- chęć dzielenia się swoją pasją, pracą, wydarzeniami z życia z innymi osobami;
- budowanie marki;
- zarabianie na blogowaniu.
W każdym z tych powodów możemy dostrzec nutkę egoizmu. Pisząc artykuły na bloga powinniśmy myśleć przede wszystkim o potrzebach użytkownika. Koniecznie powinniśmy postarać się określić, jaka jest grupa docelowa bloga. Tworząc teksty na bloga powinniśmy mieć ją na uwadze. Przydatne mogą być informacje na temat tego, o czym pisze konkurencja. – Jakie porusza tematy, oraz jakie słowa kluczowe zamieszcza w swoich tekstach. Jeśli chcemy zarabiać na blogu, powinniśmy zorientować się, kto może stać się naszym klientem. Pisanie atrakcyjnych treści pod względem konkretnych produktów oraz usług przyciągnie klientów.
Posiadając niezbędne informacje możemy przystąpić do pisania artykułu na blog. Treść powinna być zrozumiała dla czytelnika. Warto dostosować język do grupy odbiorców. Inaczej będziemy pisali teksty na temat finansów, a innym językiem będą pisane artykuły o prowadzeniu domu. Koniecznie powinniśmy pamiętać o wyszukiwarce Google, dla której artykuł również powinien być interesujący. W tym celu warto znać podstawowe zasady pisania tekstów Seo. Jeśli Google nas zauważy i „polubi” możemy liczyć na wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Aby powstał dobry artykuł na blog, musimy uwzględnić nasze potrzeby. Prowadzenie bloga powinno sprawiać nam przyjemność. Nie możemy jednak zapominać o potrzebach potencjalnych czytelników oraz klientów. Słowami kluczowymi „nakarmimy” natomiast wyszukiwarkę żądną atrakcyjnych treści. Pozycjonowanie strony poprzez skuteczne Seo jest niezwykle istotne w zdobywaniu kolejnych unikalnych użytkowników.
Artykuł na bloga zgodny z Seo – jak dobrać słowa kluczowe
Artykuł na bloga zgodny z Seo pozwoli nam dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Dlatego tak ważna jest umiejętność dobierania ważnych słów kluczowych. Pomogą nam w tym:
- wyszukiwarka internetowa Google;
- narzędzia pracy dla copywritera;
- treści zamieszczane przez konkurencję;
- umiejętność postawienia się w sytuacji użytkownika.
Większość użytkowników szukając ważnych informacji korzysta z wyszukiwarki Google. Wpisując poruszany przez nas temat do wyszukiwarki dowiemy się, jakie artykuły są dla niej atrakcyjne. Ta sama treść (nagłówki, słowa kluczowe, pytania) są interesujące dla czytelnika. W ten sposób znajdziemy także naszą konkurencję. Warto ją podejrzeć. Dzięki temu będziemy wiedzieli, o czym warto pisać.
Kolejnym krokiem jest stworzenie listy najważniejszych słów kluczowych. Główne słowo kluczowe powinno znaleźć się w tytule oraz na wstępie. Dobrze napisany lead często decyduje o tym, czy użytkownik przeczyta nasz wpis. Powinny znajdować się w nim informacje, o czym będzie artykuł. Jak zachęcić czytelnika do przeczytania całego tekstu? CTA (call to action) może wyglądać następująco: „przeczytaj”, „sprawdź”, „dowiedzmy się”, „poznajmy” itd.
Pozostałe słowa kluczowe rozmieszczamy równomiernie w tekście. Powinny one znaleźć się w większości nagłówków. Powinniśmy unikać nagłówków, które są samodzielnym słowem kluczowym. Nie są one atrakcyjne ani dla czytelnika, ani dla wyszukiwarki. Doskonały rezultat możemy odnieść umieszczając frazy z długim ogonem. Istotne fragmenty warto wyróżnić np. wyboldować lub napisać kursywą.
Copywriting na poziomie – zrozumienie tematu oraz unikatowość
Aby napisać dobry artykuł na bloga, powinniśmy zaznajomić się z tematem. Niezwykle istotny jest dogłębny research. Pozwoli on nam na uzupełnienie wiedzy w danym temacie. Artykuły konkurencji mogą być dla nas inspiracją. Możemy się na nich wzorować. Niedopuszczalne jest natomiast kopiowanie treści. Artykuły na bloga powinny być unikalne.
Warto zadbać o drobne szczegóły, które wyróżnią nas na tle pozostałych. W przypadku bloga mogą to być nasze doświadczenia lub opinia na dany temat. Być może posiadamy ciekawy news, o którym nie pisała jeszcze konkurencja. W ten sposób przyciągniemy czytelnika. Wyszukiwarka Google również spojrzy na nas łaskawym okiem widząc, że piszemy o czymś zupełnie nowym.
Przejrzysta forma artykułu blogowego kluczem do sukcesu
Ważne są nie tylko treść artykułu blogowego oraz jego przekaz. Kluczem do sukcesu może okazać się forma wpisu. Nikt nie lubi czytać ściany tekstu. Artykuł blogowy powinien być podzielony za pomocą nagłówków na mniejsze części. Każdą nową myśl zaczynamy nowym akapitem. Znaczna część użytkowników korzysta z Internetu za pomocą smartphone. Akapity powinny być stosunkowo krótkie. Wstawiając wypunktowanie lub tabelkę sprawimy, że tekst stanie się dla użytkownika bardziej czytelny. Mile widziane jest wyróżnienie treści. W artykule blogowym warto umieścić obraz adekwatny do treści. W jego opisie koniecznie powinniśmy użyć ważnych słów kluczowych.
Artykuł na bloga – obiecujący tytuł
Tytuł artykułu blogowego jest jak pieczątka copywritera, który zakończył swoją pracę i czeka na jej efekty. Od tego, jaki tytuł nadamy naszemu wpisowi, może zależeć liczba UU, którzy postanowią przeczytać nasz artykuł. Dobranie odpowiednich słów nie jest łatwe. Tytuł powinien zwrócić na siebie uwagę. Oprócz słowa kluczowego powinien on zawierać obietnicę, że użytkownik dowie się czegoś ciekawego. Jednocześnie nie powinien on wprowadzać czytelnika w błąd.
Zamieszczając teksty na bloga powinniśmy myśleć o budowaniu marki. Dlatego tak ważne jest trzymanie się wyżej wymienionych zasad. Przyciągnięcie dużej liczby użytkowników chwytliwym tytułem niezgodnym z treścią zwiększy liczbę UU na daną chwilę. Jeśli czytelnik nie otrzyma tego, co mu obiecaliśmy, najprawdopodobniej nigdy więcej nie wróci na naszą stronę. Trafiając w sam środek potrzeb użytkownika oraz dając mu to, czego szukał, możemy spodziewać się, że będzie on u nas stałym bywalcem. Najprawdopodobniej poleci on także nasz blog znajomym.
Artykułu pisane na bloga oraz inne strony internetowe pisane według powyższych wskazówek z pewnością zostaną dostrzeżone oraz pozytywnie ocenione przez odbiorcę.