To jakim zainteresowaniem będzie się cieszył dany sklep zależy od kilku czynników. Bardzo duże znaczenie to w jaki sposób zostały opisane poszczególne produkty. Klient powinien dowiedzieć się z nich jakie są najważniejsze cechy danej rzeczy w taki sposób, żeby przekonać się do jej zakupu. Warto zapoznać się z najważniejszymi informacjami na ten temat.
Czym jest dobry opis produktu?
Przede wszystkim, warto określić czym tak właściwie jest dobry opis produktu. Powinien on być sformułowany w taki sposób, aby klient mógł sobie na jego podstawie wyobrazić jak wrośnie komfort jego życia, kiedy po niego sięgnie.
Badania niejednokrotnie udowodniły, że nieudane zakupy, po których użytkownicy nie są zadowoleni zwykle wiążą się z niepoprawnie lub niewystarczająco jasno sformułowanym opisem.
Wskazówka 1 – Dopasowanie do persony
Aby opis w sklepie Internetowym był skuteczny spełnił swoje zadanie, powinien być dobrze przemyślany. W tym celu warto dopasować go do tzw. persony, czyli przygotowanej sylwetki przedstawiającej idealnego klienta.
W ten sposób można stworzyć treści, które idealnie oddają aktualne problemy, oczekiwania oraz pragnienia. Poznając odbiorców swojego sklepu, można stworzyć opisy, które przekonają ich do zakupu i do częstego odwiedzania danej strony internetowej.
Tworząc opisy, można skorzystać z dostępnych danych na temat użytkowników danego sklepu. Można też posiłkować się danymi dostępnymi na forach internetowych lub w mediach społecznościowych. Na podstawie tych wszystkich informacji i przemyśleń, z pewnością uda się stworzyć w miarę kompletną i sprawdzalną sylwetkę klienta idealnego.
Wskazówka 2 – Słowa kluczowe
Skuteczność i trafność opisów w sklepie internetowym podnosi także właściwy dobór słów kluczowych. Optymalizacja to bardzo ważna kwestia.
Aby skutecznie dobrać słowa kluczowe, warto skorzystać z fachowych narzędzi. Obecnie dostępne są bardzo zaawansowane programy, które pozwalają na zbadanie, które słowa wiążące się z danymi produktami są najczęściej wpisywane przez użytkowników Google. Dostępne jest wiele interesujących narzędzi tego typu, także bezpłatnych.
Wskazówka 3 – Właściwy język
Opisy produktów w sklepie internetowym powinny być także opisane właściwym językiem. Styl powinien być dopasowany do grupy produktów, które się sprzedaje w danym sklepie. Dla przykładu w inny sposób opisze się zabawki, a w inny specjalistyczne urządzenia.
Styl powinien być także spójny z ogólnym zarysem sklepu. Warto pamiętać o kilku ogólnych zasadach. Przede wszystkim w opisach dobrze jest zwracać się do odbiorców bezpośrednio. Dzięki temu zmniejsza się dystans między klientem a sprzedawcą.
W opisach należy także stosować słownictwo typowe dla danej kategorii np. nazewnictwo medyczne, muzyczne lub slang młodzieżowy.
Wskazówka 4 – Korzyści
Tworząc opisy w sklepie internetowym warto wskazać największe zalety danego produktu. Porównując ze sobą opisy pochodzące z różnych sklepów internetowych, można zauważyć pewne podobieństwo. Sprzedawcy często piszą, że dany produkt jest najlepszy, najbardziej wytrzymały lub ponadczasowe. Takie ogólniki tak naprawdę nie mówią nic.
Chcąc przekonać klientów do skorzystania z oferty sklepu, warto bardziej dosadnie przekonać ich, że dany produkt zmieni życie na lepsze. Na podstawie wcześniej sformułowanej persony można do potrzeb i oczekiwań dopisać konkretne cechy produktu, które pozwolą te pragnienia zrealizować.
Klienta nie obchodzą ogólnikowe cechy danych produktów, ale konkretne korzyści jakie wiążą się z ich zakupem. Dobrym pomysłem jest także powołanie się na badania naukowe czy opinie ekspertów z danej dziedziny.
Wskazówka 5 – przejrzyste formatowanie tekstu
Z pewnością ściana tekstu, bez żadnych wcięć, podkreśleń czy wypunktowań nie zachęca do czytania. Użytkownicy nie chcą czytać długich opisów. Nie można także popadać w skrajność, ponieważ zbyt krótkie opisy nie dostarczą wszelkich najważniejszych informacji i nie zaspokoją ciekawości użytkowników.
Treść powinna być dobrze rozmieszczona i sformatowana. Dobrym rozwiązaniem są krótkie akapity, listy wypunktowane czy podkreślane nagłówki. Nie należy jednak mylić treści opisów produktów z artykułami czy innymi formami wypowiedzi.
Wskazówka 6 – od ogółu do szczegółu
Na temat niektórych produktów można powiedzieć naprawdę dużo. Aby jednak opis nie stanowił jednego wielkiego chaosu warto przedstawić najważniejsze informacje w głównym opisie, który jest zwięzły i w miarę krótki. Natomiast wszystkie dodatkowe cechy, powinny się znaleźć w opisie dodatkowym, który jest bardziej rozbudowany. Można w nim zawrzeć informacje na temat poszczególnych parametrów technicznych, zastosowania produktu czy jego zalet. W tej zakładce klient będzie tak mógł zapoznać się z bardziej szczegółowymi danymi.
Podsumowanie
Dobrze przygotowany opis produktu w sklepie ma wyjaśnić najważniejsze funkcje danej rzeczy oraz zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Jest to jeden z elementów, który ma największy wpływ na zakup. Bardzo często właśnie błędnie sformułowane opisy odpychają klientów i zniechęcają ich do zakupów.
Tworząc opisy dobrze jest pamiętać o kilku bardzo ważnych wskazówkach. Opis powinien być przejrzysty i czytelny, tak aby klienci chętnie się z nimi zapoznali i dowiedzieli się o wszystkich najważniejszych kwestiach dotyczących produktu. W tym celu dobrze jest podzielić go na akapity, a także stosować wypunktowania oraz nagłówki czy też pogrubienia.
W opisie produktów można też zawrzeć grafiki oraz ikonki, które dodatkowo urozmaicą tekst. Pisząc opis dobrze jest się wcielić w klienta i zwrócić uwagę na takie informacje, które właśnie z jego punktu widzenia są najbardziej pożądane i interesujące.
Dobrą praktyką jest także urozmaicenie opisu listą pytań razem z odpowiedziami, dzięki czemu można rozwiać wszelkie wątpliwości. Aby nakłonić użytkowników do zakupu warto też starać się oddziaływać na emocje oraz zmysły. Pobudzenie wyobraźni czy zmysłów słuchu, czy dotyku potrafi zdziałać cuda.
Opis produktów w sklepach internetowych ma bardzo duży wpływ na ilość zakupów. Mogą one zarówno zachęcić klientów do zakupu jak i ich zniechęcić. Warto więc przywiązać duża uwagę do ich sformułowania i pamiętać o kilku najważniejszych zasadach. Opisy produktów, które wyróżniają się na tle innych z pewnością zainteresują klientów i sprawią, że będą oni chętnie odwiedzali dany sklep. Opisy powinny być także optymalizowane pod kątem SEO. W ten sposób wzrośnie ich wyszukiwanie w Internecie.