Jak pisać treści sponsorowane? – 10 wskazówek

Publikacja artykułów sponsorowanych jest coraz częściej spotykana w serwisach internetowych. Wpływa ona pozytywnie na rozpoznawalność marki, sprzedaż oraz pozycjonowanie strony www klienta. Portal czerpie z tego korzyści finansowe. Jednocześnie tworzy atrakcyjne treści dla użytkowników. Osiągnięcie celu za pomocą wpisu inspirowanego nie jest łatwe. Jak pisać treści sponsorowane, aby odnieść sukces? Przyjrzyjmy się!

Co to jest artykuł sponsorowany

Artykuły sponsorowane to płatne treści pojawiające się na portalach zewnętrznych tj. blogi, portale regionalne, lifestyle, beauty… Należą one do jednych z wielu dostępnych narzędzi wykorzystywanych w marketingu. Publikując treść na stronie www możemy trafić do grona osób zainteresowanych naszym produktem lub usługą. Promowanie marki za pomocą treści sponsorowanych jest dyskretną formą reklamy. Autor skupia się na temacie, a nie na produkcie. Nie mniej jednak jego zadaniem jest umiejętne wkomponowanie informacji o danej ofercie w treść artykułu.

Jak napisać artykuł sponsorowany – 10 wskazówek

Artykuł sponsorowany pomaga w budowaniu wizerunku marki. Przy jego pomocy możemy zapoznać czytelnika z ofertą danej firmy. Odgrywa on również ogromną rolę w pozycjonowaniu strony klienta. Publikacja powinna zostać napisana zgodnie z zasadami Seo. Promowanie danej marki na stronie www powinno odnieść pozytywne skutki. – Zarówno dla naszego serwisu, jak i dla zleceniodawcy. Aby nie zrazić czytelnika płatnymi artykułami będącymi subtelną reklamą, należy trzymać się następujących wskazówek:

  1. Artykuł adekwatny do tematyki danej strony www – każdy portal ma określoną grupę odbiorców. Artykuły sponsorowane odbiegające całkowicie od tematów poruszanych na stronie www mogą zniechęcić UU (unikalnych użytkowników). Często są oni zainteresowani konkretną dziedziną i dlatego wracają na stronę.
  2. Treść artykułu atrakcyjna dla użytkownika – poruszająca ciekawy temat lub ważny problem. Artykuł powinien być w sposób bezpośredni lub pośredni powiązany z zainteresowaniami UU.
  3. Artykuł spójny z przekazem marki – co to znaczy? Pisząc artykuł o woskowijkach nawiązujemy do ekologii oraz oszczędności. Poruszając temat naturalnych kosmetyków nawiązujemy do problemów skórnych, zdrowia oraz ekologii itd.
  4. Udostępnione informacje o firmie, produkcie lub usłudze – artykuły sponsorowane to nie tylko dyskretna reklama. Odgrywają one ogromną rolę w pozycjonowaniu strony klienta. Niezwykle istotne jest umieszczenie w tekście sponsorowanym linka do strony internetowej zleceniodawcy, konkretnej kategorii lub produktu.
  5. Zajawka – wstęp do artykułu sponsorowanego powinien zwrócić uwagę użytkownika i skłonić go po przeczytania wpisu.
  6. Prosty oraz zrozumiały język – używamy nieskomplikowanych wyrażeń oraz unikamy mowy potocznej. W artykule sponsorowanym powinno pojawić się słownictwo związane z konkretną branżą.
  7. Stosowanie twierdzeń afirmatywnych – np. zamiast „urządzenie nie jest głośne” piszemy „urządzenie pracuje cicho”.
  8. Szacunek do konkurencji – nie wypowiadamy się negatywnie o produktach oraz usługach innych firm.
  9. Zachowanie obiektywizmu – pomimo że jest to forma reklamy, nie zachęcamy bezpośrednio do skorzystania z oferty. Naszym zadaniem jest przedstawienie produktu lub usług. Wskazujemy czytelnikowi, w jakich sytuacjach mogą okazać się one pomocne. Informujemy odbiorców, dlaczego warto w nie zainwestować. Decyzja o skorzystaniu z oferty należy do czytelnika. Nie powinniśmy w sposób nachalnych zachęcać odbiorców do kupna produktu czy też skorzystania z danego serwisu.
  10. Korekta artykuły sponsorowanego – jeśli mamy taką możliwość, warto skonsultować się z kimś, kto oceni artykuł. Zajmując się przez dłuższy czas tekstem, możemy stracić dystans do tworzonej treści. Podane przez nas informacje powinny być zrozumiałe dla czytelnika. Ich forma powinna być przyjemna w czytaniu. Jeśli nie mamy nikogo, kto by to zweryfikował, warto odłożyć tekst na kilka lub kilkanaście minut. Następnie powinniśmy go uważnie przeczytać i wprowadzić ostateczne poprawki.

Zamieszczając na portalu artykuł sponsorowany powinniśmy się upewnić, że jest on napisany zgodnie z powyższymi radami. W ten sposób wpłyniemy na kształtowanie się pozytywnego wizerunku firmy zleceniodawcy. Być może zdobędzie on nowych klientów. Po zakupie mogą oni skomentować wpis. Potwierdzi on fakt, że udzieliliśmy rzetelnych informacji. Wpłynie to pozytywnie na wizerunek serwisu.

Artykuł sponsorowany na strony internetowe – przykład, jak zachęcić użytkownika do skorzystania z oferty

Artykuły sponsorowane to subtelna reklama produktów lub usług. Może on mieć różną formę. Czasami decydują o tym zleceniodawcy. Niektórzy z nich dają wolną rękę copywriterowi. Artykuł sponsorowany może przypominać opis produktów lub usług. Czytelnik doskonale zdaje sobie wówczas sprawę z tego, że jest to artykuł sponsorowany. Ciekawym zabiegiem może być wplecenie oferty klienta w atrakcyjny dla użytkownika temat. Pomimo że artykuły sponsorowane są oznaczane, teksty w których reklama jest bardzo dyskretna są lepiej odbierane. Nikt z nas nie lubi nachalnej reklamy.

Jak to wygląda w praktyce? Oto przykład artykułu sponsorowanego!

Klient (producent materacy) zleca nam napisanie KILKU artykułów sponsorowanych mających na celu:

  • promowanie marki – przedstawienie oferty ze wskazaniem na zalety produktów i usług oraz ich zastosowanie;
  • pozycjonowanie strony www – zdobywanie linków odgrywa ogromną rolę w pozycjonowaniu strony. Często jest to głównym celem artykułów sponsorowanych;
  • zdobywanie nowych klientów – w zależności od portalu, na którym zostaną umieszczone treści sponsorowane, może być ich mniej lub więcej. Mogłoby się wydawać, że pozyskiwanie nowych klientów poprzez zamieszczanie wpisu inspirowanego jest priorytetem dla zleceniodawcy. Nie zawsze tak jest.

Możemy napisać kilka podobnych artykułów przedstawiając firmę oraz asortyment sklepu z materacami. Przygotowując teksty dla ściśle określonych odbiorców możemy stworzyć niezwykle atrakcyjną dla użytkowników oraz Google treść. Co zrobić, aby została ona dobrze przyjęta przez czytelnika? Jaka publikacja wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie strony? Zamiast pisać o materacach, możemy poruszyć temat materacy w kontekście:

  • ergonomia snu;
  • uroda;
  • alergie;
  • problemy z kręgosłupem;
  • sen polifazowy;
  • urządzanie sypialni;
  • potrzeby noworodka;
  • dbanie o czystość wyposażenia mieszkania.

W ten sposób artykuły sponsorowane możemy dostosować do konkretnych portali. Na przykład do serwisów związanych ze zdrowiem, urodą, wyposażeniem wnętrz, rozwojem osobistym czy też na stronach www dotyczących tematów tj. parenting lub porady na temat prowadzenia gospodarstwa domowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy