Jak pisać treści sprzedażowe? – 5 wskazówek

Treści sprzedażowe to potężne narzędzie w dłoniach copywritera. Trafiając na żyzny grunt oraz w odpowiednim czasie mogą one skłonić odbiorcę do kupna danego produktu lub skorzystania z usługi. Wzrost sprzedaży oraz zadowolenie klienta to cel, jaki stawiają sobie małe oraz duże przedsiębiorstwa. Jak pisać teksty sprzedażowe, aby nie odbiły się one szerokim echem? W jaki sposób zainteresować konkretnym produktem lub usługą odbiorców i zwiększyć sprzedaż? Przyjrzyjmy się!

Określenie grupy odbiorców tekstów sprzedażowych

Aby teksty sprzedażowe odniosły oczekiwany rezultat powinny one być skierowane do odpowiedniej grupy odbiorców. Zaczynając pisać tekst, powinniśmy się zastanowić, kto może być zainteresowany kupnem produktu oraz z jakiego powodu. Istotne jest również to, dlaczego ten moment jest właściwy, aby skierować treść sprzedażową do potencjalnych klientów.

Przykład tekstu sprzedażowego:

Późna jesień, deszczowa pogoda… Ludzie ocieplają domy, zakupują węgiel na zapas, martwią się, jak ogrzać mieszkanie. Dostajemy zlecenie na stworzenie tekstu sprzedażowego dla firmy produkującej klimatyzację do mieszkania. Co z tym fantem zrobić?

Możemy napisać tekst o klimatyzacjach:

  • jakie mamy rodzaje klimatyzacji;
  • jaką klimatyzację kupić;
  • ile kosztuje klimatyzacja;
  • dlaczego warto zainwestować w kupno klimatyzacji LATEM…

Tylko kogo to interesuje z końcem jesieni? Czas oczekiwań na początek sezonu grzewczego to odpowiedni moment, aby zakupić grzejnik do ogrzewania domu, a nie klimatyzację. Możemy więc wesprzeć się funkcją klimatyzacji, o której latem nikt nie wspomina. Klimatyzacja ma bowiem również funkcję grzania. Mamy odbiorcę grzejącego się pod kocem, wertującego rachunki za węgiel czy gaz i mamy idealny moment, aby skierować do niego ofertę – klimatyzację do ogrzewania mieszkania.

Dostosowanie tekstu sprzedażowego do języka odbiorcy

Teksty sprzedażowe powinny być pisane językiem zbliżonym do języka odbiorcy. Powinniśmy używać fachowe słownictwo typowe dla danej branży. Będzie to świadczyło o naszym profesjonalizmie. Jednocześnie musimy liczyć się z tym, że oferta sprzedażowa może trafić na odbiorcę, dla którego jest to nowy temat. Warto objaśnić mniej popularne zwroty. Używając słów z języka angielskiego powinniśmy je przetłumaczyć. Nam nie zajmie to dużo czasu, a potencjalnemu klientowi ułatwi zrozumienie treści sprzedażowej. W tekstach sprzedażowych niedopuszczalne jest używanie potocznego słownictwa oraz wulgaryzmów.

Przygotowanie szkicu treści sprzedażowej

Teksty sprzedażowe powinny być krótkie i zwięzłe. Oferta powinna zawierać ważne informacje istotne z punktu widzenia potencjalnego klienta. Powinniśmy przygotować sobie szkic tekstu sprzedażowego. W ten sposób będziemy mieli kontrolę nad jego rozmiarem oraz będziemy trzymać się tematu. Następnie rozwijamy kolejno każdy punkt, aby udzielić wyczerpujących informacji. Nie rozpisujemy się niepotrzebnie. Podajemy istotne fakty.

Jak powinny wyglądać teksty sprzedażowe

Przedstawienie oferty sprzedażowej w skrócie

Jak powinien wyglądać tekst sprzedażowy? W pierwszej kolejności przedstawiamy potencjalnemu klientowi produkt lub usługę. Są to informacje tj.:

  • nazwa produktu lub usługi;
  • zastosowanie;
  • funkcje;
  • parametry techniczne.

Odbiorca powinien mieć ogólny zarys, o czym jest mowa. Tej części nie poświęcamy jednak największej uwagi. Koncentrujemy się na kliencie oraz jego potrzebach, a nie na sprzedaży.

Nakreślenie problemu, z jakim może borykać się potencjalny klient

Oferowane produkty oraz usługi znajdują praktyczne zastosowanie w codziennym życiu. Poprawiają one nasz komfort, ułatwiają nam pracę itd. Dobry copywriter właśnie na tym powinien skupić swoją uwagę. Nie musimy informować drobiazgowo odbiorcy na temat parametrów technicznych. Koncentrujemy się na tym, dlaczego dany produkt lub usługa mogłaby być atrakcyjna dla czytelnika.

Wróćmy do wcześniejszego przykładu:

Co chce usłyszeć osoba, której postanowiliśmy sprzedać klimatyzację z funkcją grzania? Warto wykazać się empatią np.:

Dni stają się coraz krótsze, za oknem szaro i chłodno, a w domu kaloryfery wciąż zimne? Brakuje węgla, ceny gazu rosną, a zima jeszcze się nie zaczęła? Jak tanio ogrzać mieszkanie? 

Odbiorca przeczyta te kilka zdań i pomyśli: Dokładnie! Siedzę, marznę i nie wiem, co dalej. Jest jakieś tanie rozwiązanie? 

Utożsamiając się z odbiorcą, znając jego potrzeby oraz okazując mu empatię, wzbudzamy jego zainteresowanie naszą ofertą sprzedażową.

Skierowanie do odbiorcy oferty sprzedażowej będącej idealnym rozwiązaniem

Gdy nakreśliliśmy problem, którego rozwiązaniem jest oferowany przez nas produkt lub usługa, przedstawiamy naszą ofertę.

Nasz przykład:

Informujemy potencjalnego klienta, że naszym rozwiązaniem jest klimatyzacja z funkcją grzania. Jest ona zasilana energią elektryczną, którą możemy czerpać z paneli fotowoltaicznych. Wówczas koszty ogrzewania będą zerowe. Wysokie ceny węgla oraz jego brak nie stanowią więc żadnego problemu – podobnie, jak rosnące ceny gazu. Tą informacją „zwalamy odbiorcę z nóg”. W głowie kłębią mu się myśli: Tanie ogrzewanie? Nawet za darmo? Bez węgla? Bez gazu?

Zgodnie z zasadą odwróconej piramidy podajemy kolejne istotne szczegóły.

  1. Za pomocą przenośnej klimatyzacji możemy ogrzać kilka różnych pomieszczeń.
  2. W sezonie zimowym możemy dogrzewać nią także takie pomieszczenia jak garaż czy warsztat.
  3. Klimatyzacja przyda się również w lecie, kiedy to wysokie temperatury są nieznośne.
  4. Obecnie ma miejsce atrakcyjna promocja.

Kolejne fakty przemawiają za tym, aby skorzystać z oferty sprzedażowej.

Dlaczego w treści sprzedażowej powinniśmy koncentrować się na problemie oraz jego rozwiązaniu

Podanie argumentów przemawiających za produktem lub usługą sprawi, że odbiorca zainteresuje się czymś, o czym słyszał już niejednokrotnie. Często nie widział on konieczności zainwestowania w dany przedmiot lub usługę.

Przykład z klimatyzacją:

Coraz popularniejsza klimatyzacja dla wielu osób w dalszym ciągu jest produktem luksusowym. Grzejnik lub termowentylator to standardowe wyposażenie mieszkania, które warto mieć. My natomiast oferujemy odbiorcy świetną alternatywę dla ogrzewania na węgiel lub gaz. Dodatkowo latem klimatyzacja pozwoli mu cieszyć się komfortową temperaturą w mieszkaniu.

Fakty poparte statystykami, badaniami, wynikami, rankingami

Popierając naszą treść sprzedażową danymi tj. statystyki, rankingi, badania, wyniki czy ceny, pokazujemy czarno na białym, dlaczego warto zainwestować w dany produkt.

Przykład:

Możemy wspomnieć o braku węgla, jego cenie, rosnących cenach gazu, kiedy zaczyna się sezon grzewczy, jakie skutki może mieć przebywanie w niedogrzanych mieszkaniach na nasze zdrowie oraz na stan mieszkania np. trudna do usunięcia wilgoć oraz możliwość pojawienia się grzyba.

Stosując się do powyższych wskazówek, jak pisać treści sprzedażowe, mamy istotny wpływ na wzrost sprzedaży towaru oraz usług.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecamy